Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce plików cookie.
 
Jeśli istnieje jakiekolwiek zagrożenie, dzwoń pod numer:
991
Pogotowie energetyczne dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie bezpłatne
323 030 991
Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie płatne wg stawek operatora
powrót

TAURON skraca proces przyłączenia klienta

18.07.2016
Nowoczesny portal przyłączeniowy, zmniejszenie ilości procedur, skrócenie czasu załatwienia sprawy czy uproszczenie treści umowy - to tylko niektóre z działań usprawniających proces przyłączenia klienta do sieci energetycznej, zrealizowanych przez TAURON Dystrybucja. W ciągu ostatnich trzech lat firma skróciła średni czas realizacji usługi o prawie 30 proc.

​W ostatnim czasie spółka uruchomiła dla klientów portal Przyłączenia. Dzięki niemu bez wychodzenia z domu, można elektronicznie złożyć wniosek o warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie. Co bardzo istotne wprowadzony system umożliwia przekazywanie informacji zwrotnej o statusie sprawy i przesyłanie komunikatów w poszczególnych sprawach.

Nasi klienci są  bardzo wymagający i oczekują ciągłego udoskonalania usług. Większość z nas na co dzień korzysta z nowoczesnych rozwiązań. Aby zarządzać pieniędzmi nie musimy przychodzić do banków, podatek możemy rozliczyć również bez wychodzenia z domu. W tym właśnie kierunku podążamy z pracami mającymi na celu rozwój kanałów komunikacji z klientami - mówi Robert Zasina, prezes TAURON Dystrybucja.

Firma prowadzi również badania poziomu satysfakcji klientów z realizowanych procesów, które pokazują, że dla klienta najistotniejsze jest dotrzymanie umówionych terminów oraz właściwa i rzetelna informacja o statusie realizowanego przyłączania. Dlatego istotną funkcjonalnością portalu przyłączeniowego jest przekazywanie klientom statusów realizacji poszczególnych etapów procesu.
 
Kolejnym działaniem podjętym przez spółkę jest systematyczne skracanie czasu i zmniejszanie ilości procedur związanych z zakończeniem procesu przyłączania. Dziś, po zrealizowaniu przyłącza przez TAURON Dystrybucja, klient przyłączany do sieci niskiego napięcia, jest informowany o zakończeniu realizacji przyłącza i gotowości do świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. Wraz z tą informacją od razu otrzymuje kartę danych technicznych, czyli zestaw informacji niezbędnych do zawarcia umowy na dostarczanie energii elektrycznej. Dzięki temu, może wcześniej korzystać z energii elektrycznej w swoim nowym domu lub mieszkaniu.
 
Od początku roku, dla klientów przyłączanych do sieci niskiego napięcia TAURON Dystrybucja wprowadził także nowe wzorce umów o przyłączenie. Największą zmianą jest skrócenie i uproszczenie umowy. Liczba stron głównej części umowy zmniejszyła się prawie o połowę, ponieważ spółka wprowadziła ogólne warunki umów o przyłączenie, takie same dla wszystkich klientów. Wprowadzone zmiany w obszarze przyłączeń uzupełniają osiągane przez TAURON Dystrybucja wyniki w systematycznym skracaniu czasu realizacji przyłączenia.
 
- Przez ostatnie 3 lata czas realizacji przyłączenia skróciliśmy prawie o 30 proc. Dzisiaj, średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci niskiego napięcia wynosi około 5 miesięcy. To o rok wcześniej, niż termin wymagany przepisami - tłumaczy Robert Zasina.
 
TAURON podkreśla, że dalsze skracanie czasów przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia, z uwagi na długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych, jednak firma będzie podejmowała kolejne działania usprawniające obsługę klientów. W najbliższym czasie spółka skoncentruje się na skutecznej komunikacji z klientem, ograniczeniu przypadków długo realizowanych umów o przyłączenie oraz na nowoczesnych formach płatności elektronicznych. Dzięki tej usłudze klienci będą mogli dokonać opłaty wykorzystując rozwiązania podobne do tych stosowanych w sklepach internetowych.       
 
powrót