Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce plików cookie.
 
Jeśli istnieje jakiekolwiek zagrożenie, dzwoń pod numer:
991
Pogotowie energetyczne dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie bezpłatne
323 030 991
Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie płatne wg stawek operatora

Wykonanie przyłącza

Warunki
przyłączenia

Umowa
o przyłączenie

Wykonanie
 przyłącza

Umowa regulująca
dostarczanie energii

​​​​​​​​​
 
 
 
 

Wykonanie przyłączanej instalacji

Wykonaj w terminie swój zakres prac określony w umowie. Przed upływem terminu realizacji (zalecamy na 14 dni przed upływem terminu realizacji) poinformuj nas o jego zakończeniu. W tym celu przygotuj zgłoszenie gotowości instalacji do przyłączenia wraz z oświadczeniem o stanie technicznym instalacji elektrycznej przyłączanej do sieci dystrybucyjnej oraz dostarcz je do najbliższego Punktu Obsługi Klienta lub prześlij drogą pocztową na nasz adres korespondencyjny. Zgłoszenie gotowości instalacji do przyłączenia możesz dostarczyć najpóźniej w dniu składania wniosku o zawarcie umowy regulującej dostarczanie energii elektrycznej do obiektu.
 
Oświadczenie o stanie technicznym instalacji  powinno być podpisane przez właściciela obiektu lub zarządcę obiektu lub przez osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne dla stanowisk dozoru „D”. Druk zgłoszenia i oświadczenia można pobrać ze strony internetowej. Dostępny jest on również w Punktach Obsługi Klienta.
 
Jeżeli przyłączasz plac budowy to do Zgłoszenia gotowości instalacji dołącz kopię pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do właściwego organu nadzorującego proces budowlany.​
 
Przykład poprawnie uzupełnionego zgłoszenia gotowości instalacji do przyłączenia:

Zgłoszenie gotowości instalacji do przyłączenia - zasilanie tymczasowe placu budowy (1361,9 kB)

Zgłoszenie gotowości instalacji do przyłączenia - zasilanie docelowe (1364,6 kB)

 

Druki do pobrania:

Zgłoszenie gotowości instalacji do przyłączenia (1054,7 kB)

TAURON Dystrybucja S.A. wykonuje przyłącze

Po zawarciu umowy o przyłączenie TAURON Dystrybucja S.A. przystępuje do prac projektowych i budowlano-montażowych w celu realizacji zakresu określonego w umowie o przyłączenie. Po ich wykonaniu przeprowadzany jest odbiór, który kończy się protokołem odbioru.
Po wybudowaniu przyłącza przez TAURON Dystrybucja SA otrzymasz potwierdzenie wykonania przyłącza wraz z Kartą Danych Technicznych. Poinformujemy Cię również o wysokości opłaty za przyłączenie oraz dalszych krokach aby korzystać z energii elektrycznej. W przypadku przyłączenia do sieci średniego napięcia Karta Danych Technicznych zostanie wystawiona po przekazaniu do TAURON Dystrybucja S.A, zgłoszenia gotowości instalacji do przyłączenia.
W przypadku, gdy przyłączenie nie wymaga budowy przyłącza lub prac w sieci elektrycznej po stronie TAURON Dystrybucja S.A., faktura za przyłączenie potwierdzenie wykonania przyłącza wraz z Kartą Danych Technicznych wystawiane są niezwłocznie po zawarciu umowy o przyłączenie.​

Dokonaj opłaty za przyłączenie

Po otrzymaniu faktury za przyłączenie, lub na podstawie informacji przekazanej wraz z potwierdzeniem wykonania przyłącza, dokonaj wpłaty na nasz rachunek bankowy który znajdziesz na fakturze lub w potwierdzeniu wykonania przyłącza. Opłata za przyłączenie zależy od mocy przyłączeniowej oraz rodzaju przyłącza.

Zakończenie procesu przyłączania

Po zrealizowaniu wszystkich obowiązków stron wynikających z umowy o przyłączenie do sieci, czyli:
  • Realizacji prac budowlano-montażowych po stronie TAURON Dystrybucja S.A.
  • Wykonaniu instalacji odbiorczej w przyłączanym obiekcie
  • Wniesieniu opłaty za przyłączenie
  • Zgłoszeniu gotowości instalacji do odbioru
możesz zawrzeć umowę regulującą dostawy energii elektrycznej i rozpocząć korzystanie z energii elektrycznej. Do zawarcia umowy potrzebne będą następujące dokumenty:
  • Wniosek o zawarcie umowy (jeżeli jest wymagany)
  • Zgłoszenie gowowości instalacji do przyłączenia (druk ZI)
  • Karta Danych Technicznych
  • Kopia dowodu wpłaty lub wydruk potwierdzenia wykonania przelewu z banku (opcjonalnie)