Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić. Szczegóły znajdziesz w polityce plików cookie.
 
Jeśli istnieje jakiekolwiek zagrożenie, dzwoń pod numer:
991
Pogotowie energetyczne dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie bezpłatne
323 030 991
Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
  • numer dostępny całodobowo
  • połączenie płatne wg stawek operatora

Pytania i odpowiedzi

​​
 
 
 
 

Dlaczego w ogóle zdarzają się wyłączenia prądu

Aby zapewnić Tobie i Twojej rodzinie pewną dostawę energii elektrycznej, stale modernizujemy sieć energetyczną. Niemniej przyczyny braku energii elektrycznej w Twoim domu mogą być następujące:

  • Modernizacja sieci np. przyłączenie nowo wybudowanej sieci energetycznej, modernizacja istniejącej sieci, konserwacja stacji transformatorowej to prace planowane przez nas. Standardowym sposobem informowania o nich są ogłoszenia wieszane z pięciodniowym wyprzedzeniem na słupach lub innych przewidzianych do tego miejscach, a także ogłoszenia w prasie i komunikaty w radio. Teraz możesz dodatkowo korzystać z informacji publikowanych na stronie internetowej.
  • Awarie sieci energetycznej np. zerwana sieć (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź, przewrócone drzewo) jak i uszkodzenia spowodowane przez człowieka ( kradzież przewodów z sieci, prace budowlane).
  • Awarie instalacji domowej budynków jednorodzinnych lub w części budynków administrowanych, skutkujące najczęściej zadziałaniem wkładek bezpiecznikowych.

Co zrobić, gdy nie ma prądu w domu?

  • Prądu nie ma w Twoim mieszkaniu – sprawdź bezpieczniki (korki). Sprawdź czy jest prąd na klatce lub ulicy.
  • Prądu nie ma na klatce schodowej – skontaktuj się z administratorem lub właścicielem budynku.
  • Prądu nie ma w sąsiednich domach lub na ulicy - zadzwoń

Dlaczego TAURON Dystrybucja nie informuje o awariach?

Nie jesteśmy w stanie przewidzieć awarii (przerw w zasilaniu spowodowanych np. burzą lub przewróconym drzewem), ani też precyzyjnie określić przewidywanego czasu jej usunięcia.
 
W momencie rozpoczynania naprawy możemy jedynie podać przewidywany czas przywrócenia zasilania w oparciu
o dane statystyczne (to czas, w którym w przeszłości udało się nam usunąć podobną awarię i jej skutki). Na rzeczywisty czas (szybkość) przywrócenia zasilania może wpłynąć szereg różnych okoliczności.
 
Zapewniamy, że robimy wszystko, aby przerwy w dostawie prądu trwały jak najkrócej.