Od 1 września 2025 roku wycofujemy prezentowanie salda przedpłatowego w aplikacji eLicznik i na wyświetlaczu licznika. Zmiana ta jest podyktowana zmianą prawa [1]. TAURON Dystrybucja nie może przekazywać do klienta informacji o saldzie przedpłatowym. Obowiązek ten należy do sprzedawcy energii.
Co się zmieni
Nadal będzie widoczny aktualny stan licznika w kilowatogodzinach, natomiast nie będzie się pokazywać ile kilowatogodzin pozostało do wykorzystania.
Jak jeszcze będzie można sprawdzić saldo przedpłatowe
W eLiczniku w zakładce „Odczyty” codziennie możesz sprawdzić stan licznika. Po porównaniu go ze stanem od sprzedawcy dowiesz się jakie masz saldo.
Szczegółowe informacje o Twoich rozliczeniach przedpłatowych powinieneś otrzymywać od swojego sprzedawcy energii, np. poprzez sms, e-mail, stronę internetową.
Podstawa prawna:
[1] CSiRE tj. Centralny System Informacji Rynku Energii – system informacyjny służący do przetwarzania informacji rynku energii na potrzeby realizacji procesów rynku energii oraz wymiany informacji pomiędzy użytkownikami systemu elektroenergetycznego - art. 3 pkt 69 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2024r. poz. 266)