Wyłączenia planowane i awarie

Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego dokładają wszelkich starań, żeby prąd zawsze był w Twoim domu. Jednak czasami może wystąpić przerwa w dostawie prądu. Tu możesz sprawdzić jej przyczynę na obszarze TAURON Dystrybucja. Pamiętaj, w razie zagrożenia lub poważnej awarii dzwoń na 991.

Wyszukaj planowane wyłączenia i awarie

Wpisz imię i nazwisko lub nazwę firmy
Zlokalizuj się automatycznie
Sprawdź wyniki dla oddziałów dystrybucyjnych

Zapisz się na informacje o wyłączeniach planowanych

Zapisz się na newsletter, aby otrzymywać informacje o planowanych wyłączeniach energii elektrycznej
Nieprawidłowy email
Wybierz region
Wybierz oddział
Usługa „Newsletter TAURON Dystrybucja” umożliwia wszystkim zainteresowanym osobom automatyczne otrzymywanie informacji o planowanych przerwach w dostawach energii elektrycznej • Korzystanie z usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja” jest dobrowolne i bezterminowe. • W celu świadczenia usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja” TAURON Dystrybucja S.A. pozyskuje od osób zainteresowanych nazwy adresów poczty elektronicznej. • Zarejestrowana osoba, w każdej chwili, ma możliwość dokonania zmiany bądź usunięcia swoich danych wprowadzonych w procesie rejestracji. • Informacje dotyczące sposobu rejestracji, modyfikacji i usunięcia danych oraz informacje dotyczące polityki prywatności zawarte są w Polityce prywatności www.tauron-dystrybucja.pl/Strony/polityka-prywatnosci.aspx • Administratorem danych jest TAURON Dystrybucja S.A., z siedzibą w Krakowie, przy ul. Jasnogórska 11. Dane osobowe (tj. adresy e-mail) zbierane są przez TAURON Dystrybucja S.A. wyłącznie w celu ich przetwarzania dla realizacji usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja”. Dane nie będą udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 ustawy o ochronie danych osobowych. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania. Dane są podawane przez osoby, których dotyczą, dobrowolnie, niemniej bez ich podania nie jest możliwa realizacja usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja”
Zaznacz zgodę
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Jasnogórskiej 11, w celu korzystania z prowadzonej przez TAURON Dystrybucja S.A. usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja”. Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi „Newsletter TAURON Dystrybucja”.

Zgłoś awarię

Przez internet

Opcja dostępna dla wszystkich Klientów TAURON Dystrybucja


991

Dla dzwoniących z obszaru działalności Operatora Systemu Dystrybucyjnego TAURON Dystrybucja S.A.
bezpłatnie, całodobowo


32 303 0 991

Informacja o wyłączeniach oraz zgłoszenia awarii i wyłączeń dla dzwoniących spoza obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.
połączenia płatne wg stawek operatora, całodobowo

Najczęściej zadawane pytania

  • Aby zapewnić Tobie i Twojej rodzinie pewną dostawę energii elektrycznej, Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego stale modernizują sieć energetyczną. Niemniej przyczyny braku energii elektrycznej w Twoim domu mogą być następujące:

    • Modernizacja sieci np. przyłączenie nowo wybudowanej sieci energetycznej, modernizacja istniejącej sieci, konserwacja stacji transformatorowej to prace planowane przez nas. Standardowym sposobem informowania o nich są ogłoszenia wieszane z pięciodniowym wyprzedzeniem na słupach lub innych przewidzianych do tego miejscach, a także ogłoszenia w prasie i komunikaty w radio. Teraz możesz dodatkowo korzystać z informacji publikowanych na stronie internetowej.
    • Awarie sieci energetycznej np. zerwana sieć (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź, przewrócone drzewo) jak i uszkodzenia spowodowane przez człowieka ( kradzież przewodów z sieci, prace budowlane).
    • Awarie instalacji domowej budynków jednorodzinnych lub w części budynków administrowanych, skutkujące najczęściej zadziałaniem wkładek bezpiecznikowych.
    • Prądu nie ma w Twoim mieszkaniu – sprawdź bezpieczniki (korki). Sprawdź czy jest prąd na klatce lub ulicy.
    • Prądu nie ma na klatce schodowej – skontaktuj się z administratorem lub właścicielem budynku.
    • Prądu nie ma w sąsiednich domach lub na ulicy - skontaktuj się z nami.
  • Aby zapewnić dostawę prądu, Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego ciągle modernizują sieć energetyczną i urządzenia. Podczas takich prac, musi czasami zostać wyłączony prąd. To są planowane wyłączenia i jesteś o tym informowany  z pięciodniowym wyprzedzeniem.

    Taką informację znajdziesz:

    • w wyszukiwarce awarii na naszej stronie
    • pod numerem 991
    • na ogłoszeniach rozwieszanych w okolicy planowanego wyłączenia.
  • Awaria sieci energetycznej najczęściej jest spowodowana niekorzystnymi warunkami pogodowymi (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź), oraz uszkodzeniami, które zrobił człowiek (kradzież przewodów z sieci, prace budowlane). Może też wystąpić awaria instalacji domowej - wybite korki.
  • Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego nie są w stanie przewidzieć awarii (przerw w zasilaniu spowodowanych np. burzą lub przewróconym drzewem), ani też precyzyjnie określić przewidywanego czasu jej usunięcia. W momencie rozpoczynania naprawy można jedynie podać przewidywany czas przywrócenia zasilania w oparciu o dane statystyczne (to czas, w którym w przeszłości udało się usunąć podobną awarię i jej skutki). Na rzeczywisty czas (szybkość) przywrócenia zasilania może wpłynąć szereg różnych okoliczności.

    Operatorzy Systemu Dystrybucyjnego, robią wszystko, aby przerwy w dostawie prądu trwały jak najkrócej.