⚠ UWAGA AWARIE ⚠ Po bardzo intensywnych burzach i nawałnicach, które przeszły w nocy z 19 na 20 czerwca 2024 r. nad częścią obsługiwanych przez TAURON Dystrybucję terenów wystąpiły rozległe uszkodzenia infrastruktury energetycznej i przerwy w zasilaniu klientów.
Energetycy pracują cały czas w terenie przywracając zasilanie do kolejnych klientów.

Monitorujemy prognozy pogody i przygotowujemy się już teraz logistycznie i sprzętowo na kolejne burze, które są zapowiadane na najbliższe dni na naszym terenie działania.
Aktualny stan awarii oraz zakres planowych wyłączeń można sprawdzić na tej stronie.

Nowe narzędzie przy usuwaniu awarii

19.05.2020
Na stronie tauron-dystrybucja.pl znajduje się formularz, za pomocą którego klienci TAURONA zgłaszają usterki i awarie zasilania dla konkretnego adresu. Wprowadzona właśnie funkcjonalność w formularzu wysyła do klienta smsem lub e-mailem informację zwrotną o etapie realizacji zgłoszenia. Wysyłka wiadomości jest poprzedzona autoryzacją kanału kontaktu w trakcie wypełniania formularza na stronie internetowej.
- Odbiorca energii w momencie wpisywania danych sam decyduje, czy chce otrzymywać informację zwrotną o statusie swojego zgłoszenia - mówi Jerzy Topolski, wiceprezes TAURON Dystrybucja. - Pierwsze dni od wprowadzenia tej opcji pokazują, że 50% zgłaszających awarie chce otrzymywać informację o statusie jej usuwania. Jest to nowe rozwiązanie, zakładamy więc, że z czasem więcej osób doceni użyteczność tego narzędzia  - dodaje wiceprezes TAURON Dystrybucja.

Klient otrzymuje informacje od TAURONA na 3 etapach postępu prac przy usuwaniu awarii.

Pierwsza wiadomość brzmi „Przyjęte do realizacji” i wysyłana jest po zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie. Kolejna to „Przekazane do realizacji” – taki komunikat jest wysyłany w momencie podjęcia działań przez służby techniczne spółki. Trzecia, najbardziej oczekiwana i podsumowująca działania firmy informacja, brzmi „Zakończone”.

Dzięki nowemu rozwiązaniu klient ma pewność, że jego zgłoszenie zostało wprowadzone poprawnie do systemu, a także dokładnie wie, na jakim jest etapie realizacji.

Formularz na stronie to jedna z możliwości zgłaszania awarii przez klientów TAURONA. Przez całą dobę czynny jest numer alarmowy 991, przyjmujący zgłoszenia o zagrożeniach na sieci energetycznej.

Bieżącą informację o wyłączeniach energii można znaleźć na stronie tauron-dystrybucja.pl/wylaczenia  oraz dzwoniąc na infolinię 32 303 0 991.