Po wypompowaniu lub zejściu wody zawsze konieczne jest oczyszczenie i osuszenie wszystkich elementów instalacji elektrycznej wewnętrznej klienta - demontaż gniazdek i usunięcie zalegających przedmiotów i mułu oraz sprawdzenie izolacji instalacji w lokalu. Wszystkie te czynności należy wykonać przed podaniem napięcia przez spółkę, przy wyłączonym wyłączniku głównym na budynku. |
Poniżej podajemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
-
Nasi pracownicy sukcesywnie przywracają zasilanie na terenach objętych powodzią. Informację dotyczącą przewidywanego terminu przywrócenia zasilania pozyskasz korzystając z formularza elektronicznego lub dzwoniąc pod numer 991.
Jeśli twój budynek był zalany i zasilania nie ma jedynie w twoim budynku/lokalu (inne budynki w twojej okolicy mają już prąd), wtedy skontaktuj się z elektrykiem lub administratorem obiektu (budynek wielorodzinny), żeby sprawdzić stan techniczny twojej instalacji elektrycznej. Po sprawdzeniu instalacji, kiedy będzie gotowa do podania napięcia zadzwoń pod numer 991. -
Po osuszeniu i oczyszczeniu instalacji skontaktuj się z elektrykiem w celu sprawdzenia gotowości do podania napięcia na twoją instalacje. Po sprawdzeniu instalacji, kiedy będzie gotowa do podania napięcia zadzwoń pod numer 991 lub na Infolinie Dystrybucyjną 32 606 0 616 o podłączenie/sprawdzenie/wymianę licznika. Przekaż również informację, że twój licznik jest zalany. Wtedy założymy ci nowy licznik.
-
Zajmij się usunięciem wody z budynku i jego osuszeniem.
Skontaktuj się z elektrykiem lub administratorem obiektu (budynek wielorodzinny) w celu sprawdzenia poprawności działania instalacji elektrycznej wewnątrz budynku. Po pozytywnej ocenie sprawności instalacji elektrycznej skontaktuj się z numerem 991 lub 32 606 0 616 i zgłoś gotowość do podania napięcia. Po przybyciu naszego pracownika otrzymasz od niego do wypełnienia druk Oświadczenie o stanie instalacji elektrycznej (OSTw). Przed podaniem napięcia, Oświadczenie takie powinno zostać podpisane przez właściciela obiektu, zarządcę obiektu lub uprawnionego elektryka. -
TAURON Dystrybucja nie sprawdza instalacji wewnątrz budynku/lokalu. Odpowiedzialność za stan techniczny instalacji elektrycznej ponosi klient. Instalację elektryczną powinien sprawdzić uprawniony elektryk.
-
Instalacja powinna być sprawdzona przez uprawnionego elektryka.
-
TAURON Dystrybucja, przed podaniem napięcia do budynku/lokalu, przekaże ci do podpisania Oświadczenia o stanie instalacji elektrycznej (OSTw). Druk ten podpisuje właściciel obiektu, zarządca obiektu lub uprawniony elektryk. Inne dodatkowe dokumenty nie są wymagane. Dla własnego bezpieczeństwa sprawdzenia instalacji elektrycznej powinien dokonać uprawniony elektryk.
-
Co jest do zrobienia?
- Jeśli w Twoim domu jest zasilanie, a jest tam lub może być woda, wyłącz główne zabezpieczenie w budynku (główny bezpiecznik).
- Zajmij się usunięciem wody z mieszkania.
- Pamiętaj, że instalacja odbiorcza w Twoim mieszkaniu wymaga sprawdzenia, czyli należy:
- Jeśli jesteś pewien/pewna, że Twoja instalacje jest gotowa – dopiero podłączymy u Ciebie zasilanie.
otworzyć szafki bezpiecznikowe i wyłączyć bezpieczniki, przejrzeć wszystkie gniazdka, włączniki i puszki instalacyjne, czy nie są uszkodzone i zawilgocone, przejrzeć klosze i kinkiety czy nie są uszkodzone czy zawilgocone.
Jeśli po przeprowadzonych pracach:
jest zasilanie - możesz bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych, nadal nie ma prądu - skontaktuj się z nami pod numerem 991 lub przez formularz.
-
Jeżeli dotknęła Cię powódź - tak.
Wydłużamy termin płatności bieżących faktur do 30 dni oraz dajemy możliwość rozłożenia należności do 6 miesięcznych rat bez naliczania odsetek.
Aby skorzystać z tych rozwiązań skontaktuj się z Telefoniczną Obsługą Klienta 32 606 0 616 (pon. - pt. od 7.00 do 20.00, połączenie płatne wg stawek operatora).