Załatw swoją sprawę bez wychodzenia z domu

W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników zachęcamy do korzystania ze zdalnych form obsługi – sprawdź, jakie to proste!

Aby nie dopuścić do gromadzenia się w jednym miejscu zbyt wielu osób, w placówkach stacjonarnych obsługujemy tylko tych klientów, którzy zamówią wizytę.
Jeśli chcesz zamówić wizytę w jednym z punktów obsługi, zadzwoń na infolinię 32 606 0 616.

Prosimy, by przychodzić do punktu obsługi zgodnie z terminem zamówionej wizyty. Ze względu na bezpieczeństwo pracowników i klientów, przed wejściem do punktu obsługi zasłoń nos i usta maseczką lub przyłbicą. Jeśli tego nie zrobisz, niestety nie będziemy mogli Cię obsłużyć.

Czytaj więcej

Załatw swoją sprawę bez wychodzenia z domu poprzez:

Platforma dla Partnerów i Klientów

Systemy dla Partnerów i Klientów TAURON Dystrybucja dostępne po zalogowaniu.






Telefoniczna Obsługa Klienta                                

32 606 0 616
Pon. - Pt. od 7.00 do 20.00, połączenie płatne wg stawek operatora.

Tu uzyskasz informacje w zakresie umów dystrybucyjnych. 



Pogotowie energetyczne 

991
Całodobowo, połączenie bezpłatne.
Tu zgłosisz awarię lub uszkodzenie sieci i urządzeń energetycznych oraz uzyskasz informację o planowanych i awaryjnych wyłączeniach energii elektrycznej.

Dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.:
323 030 991

Nielegalny Pobór Energii Elektrycznej

32 606 0 616
Całodobowo, połączenie płatne wg stawek operatora.
Tu anonimowo zgłosisz nielegalny pobór energii elektrycznej. 


Adres do wysyłki dokumentów

ul. Lwowska 23
40-389 Katowice

Na ten adres należy wysyłać wszelką korespondencję związaną z obsługą umów dystrybucyjnych, tzn. wszystkie wnioski, zgłoszenia lub oświadczenia.

Sprawdź, w jaki sposób załatwisz swoją sprawę bez wychodzenia z domu

dokumenty i zaświadczenia
zgłoszenia i reklamacje
rozliczenia i windykacja
sprawy przyłączeniowe

Najczęściej zadawane pytania

  • W wybranych przypadkach możesz zamówić wizytę w punkcie obsługi klienta. By nie dopuścić do gromadzenia się w jednym miejscu zbyt wielu osób, w placówkach stacjonarnych obsługujemy tylko tych klientów, którzy zamówią wizytę.
    Listę otwartych punktów obsługi klienta możesz sprawdzić tutaj. Jeżeli chcesz umówić wizytę w jednym z nich, zadzwoń na infolinię: 32 606 0 616. Prosimy, by przychodzić  do punktu obsługi zgodnie z terminem zamówionej wizyty.
    Pamiętaj, że większość spraw możesz załatwić bezpiecznie bez wychodzenia z domu w serwisie obsługowym eBOK lub na naszej stronie internetowej.
  • Wnioski możesz przesłać do nas w formie skanu na adres info@tauron-dystrybucja.pl lub z serwisu obsługowego eBOK. Do zeskanowania dokumentu (rozmiar do 2MB) możesz użyć jednej z dostępnych aplikacji na telefon, które to umożliwiają. Aplikacje są do pobrania w sklepie Google Play lub AppStore. 

    Umowę o świadczenie usług dystrybucji lub inny dokument będący oświadczeniem woli zaopatrzony podpisem elektronicznym kwalifikowanym, możesz przesłać do nas pocztą elektroniczną na adres info@tauron-dystrybucja.pl, Jeżeli nie posiadasz podpisu elektronicznego dokumenty możesz przesłać tradycyjną pocztą. 

    Jeżeli nie masz dostępu do poczty elektronicznej lub eBOK możesz przesłać do nas dokumenty na adres TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice. 
     
  • Obecnie dokonujemy odczytów liczników tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym i nie ma konieczności wejścia do lokalu mieszkalnego klienta.
    Jeżeli licznik znajduje się wewnątrz lokalu zachęcamy do podawania odczytu licznika on-line korzystając z formularza dostępnego na stronie (link https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyjne/odczyt-licznika-online). 

    Możesz też podać odczyt licznika dzwoniąc pod nr telefonu na pozostawionym przez nas zawiadomieniu, które znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym np. na korytarzu, bramie budynku.
     
  • Skorzystaj z informacji i wybierz swojego sprzedawcę prądu. Skontaktuj się z wybranym sprzedawcą i postępuj zgodnie z jego wytycznymi.  
  • Licznik montujemy, jeśli znajduje się w miejscu ogólnodostępnym.

    W przypadku, gdy licznik znajduje się w lokalu mieszkalnym klienta ustalamy dogodny dla stron termin zabudowy licznika.

  • Staramy się, aby przyłącze było gotowe w terminie określonym w umowie o przyłączenie. Aktualny status sprawy przyłączeniowej możesz sprawdzić po zalogowaniu się do portalu przyłączeniowego. W przypadku opóźnień skontaktuj się z nami poprzez adres info@tauron-dystrybucja.pl. W wiadomości podaj numer umowy o przyłączenie oraz twoje dane kontaktowe. Zweryfikujemy postępy budowy przyłącza do sieci i udzielimy odpowiedzi.
  • Skontaktuj się z wybranym przez siebie sprzedawcą energii elektrycznej. Z nim zawrzesz umowę kompleksową lub umowę sprzedaży – szczegóły dotyczące zawarcia właściwej umowy i wymagane dokumenty udostępni wybrany przez Ciebie sprzedawca. Jeżeli wybierzesz zawarcie umowy sprzedaży, to możesz przekazać pełnomocnictwo sprzedawcy do zawarcia w Twoim imieniu umowy dystrybucyjnej. Jeżeli jednak chcesz samodzielnie zawrzeć umowę dystrybucyjną to skorzystaj z informacji

    Pamiętaj, że w takim przypadku Twoja umowa dystrybucyjna wejdzie w życie po zgłoszeniu przez sprzedawcę zawartej przez Ciebie umowy sprzedaży.
     
  • Wszelkie druki potrzebne do przyłączenia do sieci TAURON Dystrybucja znajdziesz na stronie internetowej https://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-sieci/dokumenty-do-pobrania.
  • Wnioski można składać elektronicznie:
    Przez klientów indywidualnych korzystając z uproszczonego formularza online.
    Przez wszystkich klientów po zalogowaniu się do portalu.
    Możesz również wypełniony wniosek o przyłączenie wraz z załącznikami zeskanować i wysłać na adres mailowy info@tauron-dystrybucja.pl 
    Jeżeli nie masz dostępu do poczty elektronicznej lub eBOK możesz przesłać do nas dokumenty na adres TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice.
     
  • Dokumenty związane z przyłączeniem do sieci wysyłamy e-mailem. Prosimy, aby podać swój adres e-mail na każdym składanym do nas wniosku –usprawni to sposób komunikacji i przepływ dokumentów.

    Jeżeli nie posiadasz adresu e-mail, dokumenty wyślemy pocztą na adres podany przez Ciebie do korespondencji.
     
  • Sprawdź czy Twoje dane w umowie są aktualne (pierwsza strona umowy) oraz czy propozycja umowy jest aktualna (data na ostatniej stronie umowy w ramce). Jeżeli wszystko jest w porządku wydrukuj dwa egzemplarze, podpisz i prześlij na nasz adres korespondencyjny. W przypadku nieprawidłowości skontaktuj się z nami drogą mailową na adres info@tauron-dystrybucja.pl 

    Jeżeli termin ważności umowy (data na ostatniej stronie umowy w ramce) został przekroczony to złóż wniosek o zawarcie umowy o przyłączenie UP dostępny na stronie https://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-sieci/dokumenty-do-pobrania. Prześlemy do Ciebie zaktualizowaną umowę o przyłączenie.
     
  • Liczniki wymieniamy w terminie do 30 dni. W przypadku, gdy licznik znajduje się w lokalu mieszkalnym klienta ustalamy dogodny dla stron termin zabudowy licznika.