Załatw swoją sprawę bez wychodzenia z domu

W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników zachęcamy do korzystania ze zdalnych form obsługi – sprawdź, jakie to proste!
W wybranych przypadkach możesz zamówić wizytę w punkcie obsługi klienta. By nie dopuścić do gromadzenia się w jednym miejscu zbyt wielu osób, w placówkach stacjonarnych obsługujemy tylko tych klientów, którzy zamówią wizytę.

Czytaj więcej

Załatw swoją sprawę bez wychodzenia z domu poprzez:

Platforma dla Partnerów i Klientów

Systemy dla Partnerów i Klientów TAURON Dystrybucja dostępne po zalogowaniu.






Telefoniczna Obsługa Klienta                                

32 606 0 616
Pon. - Pt. od 7.00 do 20.00, połączenie płatne wg stawek operatora.

Tu uzyskasz informacje w zakresie umów dystrybucyjnych. 



Pogotowie energetyczne 

991
Całodobowo, połączenie bezpłatne.
Tu zgłosisz awarię lub uszkodzenie sieci i urządzeń energetycznych oraz uzyskasz informację o planowanych i awaryjnych wyłączeniach energii elektrycznej.

Dla dzwoniących z obszaru działalności TAURON Dystrybucja S.A.:
323 030 991

Nielegalny Pobór Energii Elektrycznej

801 444 606
Całodobowo, połączenie płatne wg stawek operatora.
Tu anonimowo zgłosisz nielegalny pobór energii elektrycznej. 


Adres do wysyłki dokumentów

ul. Lwowska 23
40-389 Katowice

Na ten adres należy wysyłać wszelką korespondencję związaną z obsługą umów dystrybucyjnych, tzn. wszystkie wnioski, zgłoszenia lub oświadczenia.

Sprawdź, w jaki sposób załatwisz swoją sprawę bez wychodzenia z domu

dokumenty i zaświadczenia
zgłoszenia i reklamacje
rozliczenia i windykacja
sprawy przyłączeniowe

Najczęściej zadawane pytania

  • W wybranych przypadkach możesz zamówić wizytę w punkcie obsługi klienta. By nie dopuścić do gromadzenia się w jednym miejscu zbyt wielu osób, w placówkach stacjonarnych obsługujemy tylko tych klientów, którzy zamówią wizytę.
    Listę otwartych punktów obsługi klienta możesz sprawdzić tutaj. Jeżeli chcesz umówić wizytę w jednym z nich, zadzwoń na infolinię: 32 606 0 616. Prosimy, by przychodzić  do punktu obsługi zgodnie z terminem zamówionej wizyty.
    Pamiętaj, że większość spraw możesz załatwić bezpiecznie bez wychodzenia z domu w serwisie obsługowym eBOK lub na naszej stronie internetowej.
  • Wnioski możesz przesłać do nas w formie skanu na adres info@tauron-dystrybucja.pl lub z serwisu obsługowego eBOK. Do zeskanowania dokumentu (rozmiar do 2MB) możesz użyć jednej z dostępnych aplikacji na telefon, które to umożliwiają. Aplikacje są do pobrania w sklepie Google Play lub AppStore. 

    Umowę o świadczenie usług dystrybucji lub inny dokument będący oświadczeniem woli zaopatrzony podpisem elektronicznym kwalifikowanym, możesz przesłać do nas pocztą elektroniczną na adres info@tauron-dystrybucja.pl, Jeżeli nie posiadasz podpisu elektronicznego dokumenty możesz przesłać tradycyjną pocztą. 

    Jeżeli nie masz dostępu do poczty elektronicznej lub eBOK możesz przesłać do nas dokumenty na adres TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice. 
     
  • Obecnie dokonujemy odczytów liczników tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym i nie ma konieczności wejścia do lokalu mieszkalnego klienta.
    Jeżeli licznik znajduje się wewnątrz lokalu zachęcamy do podawania odczytu licznika on-line korzystając z formularza dostępnego na stronie (link https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyjne/odczyt-licznika-online). 

    Możesz też podać odczyt licznika dzwoniąc pod nr telefonu na pozostawionym przez nas zawiadomieniu, które znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym np. na korytarzu, bramie budynku.
     
  • Skorzystaj z informacji i wybierz swojego sprzedawcę prądu. Skontaktuj się z wybranym sprzedawcą i postępuj zgodnie z jego wytycznymi.  
  • Licznik montujemy, jeśli znajduje się w miejscu ogólnodostępnym.

    W przypadku, gdy licznik znajduje się w lokalu mieszkalnym klienta ustalamy dogodny dla stron termin zabudowy licznika.

  • Staramy się, aby przyłącze było gotowe w terminie określonym w umowie o przyłączenie. Aktualny status sprawy przyłączeniowej możesz sprawdzić po zalogowaniu się do portalu przyłączeniowego. W przypadku opóźnień skontaktuj się z nami poprzez adres info@tauron-dystrybucja.pl. W wiadomości podaj numer umowy o przyłączenie oraz twoje dane kontaktowe. Zweryfikujemy postępy budowy przyłącza do sieci i udzielimy odpowiedzi.
  • Skontaktuj się z wybranym przez siebie sprzedawcą energii elektrycznej. Z nim zawrzesz umowę kompleksową lub umowę sprzedaży – szczegóły dotyczące zawarcia właściwej umowy i wymagane dokumenty udostępni wybrany przez Ciebie sprzedawca. Jeżeli wybierzesz zawarcie umowy sprzedaży, to możesz przekazać pełnomocnictwo sprzedawcy do zawarcia w Twoim imieniu umowy dystrybucyjnej. Jeżeli jednak chcesz samodzielnie zawrzeć umowę dystrybucyjną to skorzystaj z informacji

    Pamiętaj, że w takim przypadku Twoja umowa dystrybucyjna wejdzie w życie po zgłoszeniu przez sprzedawcę zawartej przez Ciebie umowy sprzedaży.
     
  • Wszelkie druki potrzebne do przyłączenia do sieci TAURON Dystrybucja znajdziesz na stronie internetowej https://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-sieci/dokumenty-do-pobrania.
  • Wnioski można składać elektronicznie:
    Przez klientów indywidualnych korzystając z uproszczonego formularza online.
    Przez wszystkich klientów po zalogowaniu się do portalu.
    Możesz również wypełniony wniosek o przyłączenie wraz z załącznikami zeskanować i wysłać na adres mailowy info@tauron-dystrybucja.pl 
    Jeżeli nie masz dostępu do poczty elektronicznej lub eBOK możesz przesłać do nas dokumenty na adres TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice.
     
  • Dokumenty związane z przyłączeniem do sieci wysyłamy e-mailem. Prosimy, aby podać swój adres e-mail na każdym składanym do nas wniosku –usprawni to sposób komunikacji i przepływ dokumentów.

    Jeżeli nie posiadasz adresu e-mail, dokumenty wyślemy pocztą na adres podany przez Ciebie do korespondencji.
     
  • Sprawdź czy Twoje dane w umowie są aktualne (pierwsza strona umowy) oraz czy propozycja umowy jest aktualna (data na ostatniej stronie umowy w ramce). Jeżeli wszystko jest w porządku wydrukuj dwa egzemplarze, podpisz i prześlij na nasz adres korespondencyjny. W przypadku nieprawidłowości skontaktuj się z nami drogą mailową na adres info@tauron-dystrybucja.pl 

    Jeżeli termin ważności umowy (data na ostatniej stronie umowy w ramce) został przekroczony to złóż wniosek o zawarcie umowy o przyłączenie UP dostępny na stronie https://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-sieci/dokumenty-do-pobrania. Prześlemy do Ciebie zaktualizowaną umowę o przyłączenie.
     
  • Liczniki wymieniamy w terminie do 30 dni. W przypadku, gdy licznik znajduje się w lokalu mieszkalnym klienta ustalamy dogodny dla stron termin zabudowy licznika.